Alla inlägg under februari 2008

Av suzzie - 27 februari 2008 11:53

Det är sjukt va tiden går fort..

Det är redan onsdag..

Och imorgon åker vi..

Sjukt..

Det var ju evigheter sen vi bokade in resan..

Men ändå känns det som igår..


Har ont i huvudet idag och är yr..

Känns mindre skoj..

Hoppas dte går över till imorrn..

Måste hitta mina åksjuktabletter också..

Tar ju ett par timmar att åka upp..


Nä, är på tok för seg för att skriva mer..

Så det får bli ett kort och ganska ointressant inlägg idag..

Fast när brukar mina inlägg vara intressanta!?

=)

Av suzzie - 26 februari 2008 15:12

Jag vet inte vad jag ska skriva för tillfället..så lägger väl in den senaste listan som alla andra =P 


Min kvinnliga sida:

[x] Köpt en hårfön?

[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?

[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?

[x] Pratat känslor?

[x] Tänkt på att matcha mina kläder?

[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?

[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?

[x] Funderat på namn åt mina barn?

[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand?

[ ] Druckit Cosmopolitan?

[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?

[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?

[x] Känt mig sugen på en kopp te?

[x] Känt glädje över att få blommor i present?

[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?

[x] Blivit arg utan anledning?

[x] Gråtit efter 9 fyllda år?

[ ] Brytt mig om H&M:s val av modell?

[x] Pratat skvaller?

[x] Varit arg/sur utan att tala om det?

[x] Kramat en kille?

[x] Dansat?

Totalt: 19 poäng





Min manliga sida:

[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?

[x] Ätit en blodig stek?

[ ] Läst en biltidning?

[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?

[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?

[ ] Skött grillen under en grillfest?

[ ] Läst en bok av Jan Guillou?

[x] Läst ett nummer av Slitz?

[ ] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?

[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?

[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert?

[ ] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?

[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?

[x] Diskuterat bröst?

[ ] Gjort lumpen?

[ ] Läst nick hornby?

[ ]Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?

[x] Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?

[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?

[x] Lagat någonting på egen hand?

[ ] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?

[ ] Tävlat i att dricka öl?

Totalt: 8 poäng


Hehe..Jag är definitivt more a women than a man!!!

Av suzzie - 25 februari 2008 12:18

Jahopp..

Då är man vaken igen då..

Gick upp 10 över 5 imorrse för att åka hem från Sofie..

 Vi blev kvar hela helge!


När vi kom i lördags så blev det att ordna på tomten och hugga ved..

Killarna fixade veden och vi töser tog hand om alla förbannade löv..

Men det var så fint väder så det var trevligt och skönt att jobba lite iaf..


Sen blev det grillning =)

Mums så gott det är med grillat!!

Fläskfile med klyft potatis och bea..

Alla bara vräkte i sig maten efter allt slit på dan! =)


Sen blev det drinkar och lite guitar hero och sing star =)

Riktigt mysig kväll som höll igång till morgontimmarna!


Med lite sömn gick vi upp och bara segade..

Iaf vissa av oss..

Killarna gick ut och högg ännu mer ved..

Fattar inte att dom orkade..


Annars blev det en ganska slapp söndag..

En riktigt trevlig helg har jag iaf haft!


Idag när älskling kommer hem så måste man hem till sitt och kolla om man fått alla räkningar och skit..

Fattar inte att jag måste vara så noga och duktig med alla mina papper när inte hon kan sköta sitt jobb i huvudtaget!!!

KÄRRING!

Men men..bäst att bara göra det iaf..

Så hon int ekan säga nått om det åtminstonde...


Måste leta upp mina vinterkläder också..

Lät inge kul nu när vintern nästan är borta..

Men ska åka till Sälen på torsdag =)

 Och det ska bli jätte mysigt!!


Älskar baby´s familj..

Dom är så jäkla underbara!!

Så det kommer nog bli ett par mysiga 4 dagar!

Får väl se om jag provar skidorna eller om jag bara kommer ligga i jaccuzin och glassa =P


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå ut med Buster..

Fint väder idag!


Puss på älskling!

Och på Sofie =)

Av suzzie - 23 februari 2008 12:16

Igår kväll blev en riktigt trevlig kväll iaf..

Det hade jag inte väntat mig faktiskt..

Ida kom hit en stund och sen gick vi alla ner till värdsan..

Var världens drag där igår..

Var bara ungdommar där typ..

Och bra musik, och glatt humör på alla..

Riktigt trevligt!! 


Idag ska jag, Freddie och Pontus ut i skogen =)


Vi ska hälsa på Sofie och Håkan! =)

Ska bli mys..

Var länge sen sist nu..


Så det blir middag, spel och myyys ikväll..

Och pyjamasparty!!

För vi får sova över där eftersom man int ekan ta sig därifrån utan bil..

Och grabbarna ska ju dricka så då kan ingen köra =)


Så ikväll ska jag jaga troll i skogen =)

Och blir man hungrig så kan man smita in i korvfabriken mitt över gatan och sno korv..

haha..

 *undrar om troll gillar korv?*


Hoppas vädret håller i sig hela dan nu också..

Man blir så glad av fint väder!! =)


Puss och hej leverpastej!

Av suzzie - 21 februari 2008 14:41

Satt inne på youtube och lyssnade lite låtar och kom in på denna låt..


http://www.youtube.com/watch?v=i_DfR2X_9xA&feature=related

Du är mitt allt!

Utan dig hade vi inte funnits..

Och utan dig kan jag inte leva!!!!

Älskar dig över allt annat!!!!



Whoa, oh, yeah,

She was so young with such innocent eyes
She always dreamt of a fairytale life
And all the things that your money can't buy
She thought that he was a wonderful guy
Then suddenly, things seemed to change
It was the moment she took on his name
He took his anger out on her face
She kept all of her pain locked away

Oh mother, be stronger
From all of the tears you have shed
Oh mother, don't look back
Cause he'll never hurt us again

So mother, I thank you
For all that you've done and still do
You got me, I got you
Together we always pull through
We always pull through
We always pull through
Oh mother, oh mother, oh mother

It was the day that he turned on the kids
That she knew she just had to leave him
So many voices inside of her head
Saying over and over and over,
"You deserve much more than this."

She was so sick of believing the lies and trying to hide
Covering the cuts and bruises (cuts and bruises)
So tired of defending her life, she could have died
Fighting for the lives of her children

Oh mother, be stronger
From all of the tears you have shed (all of the tears you have shed)
Oh mother, don't look back
Cause he'll never hurt us again (he'll never hurt us again)

So mother, I thank you (thank you)
For all that you've done and still do (still do)
You got me, I got you, (yeah you got me and I got you)
Together we always pull through.
Oh mother, oh mother, oh mother

All of your life you have spent
burying hurt and regret
But mama, he'll never touch us again

For everytime he tried to bring you down
Just remember who stood around
It's over, and we're stronger
And we'll never have to go back again

Oh mother, bE stronger
From all of the tears you have shed
Oh mother, don't look back (oh mother don't look back again)
Cause he'll never hurt us again (cause he'll never hurt us again)

So mother, I thank you (and I thank you for all that you've done)
For all that you've done and still do (together we always move on)
You got me, I got you, (you got me, I got you)
Together we always pull through (always pull through)
We always pull through
We always pull through

I love you mom

Av suzzie - 20 februari 2008 12:33

Idag är det onsdag!

Dagen mitt i veckan som brukar va skön eftersom det inte är långt kvar till helgen..

Men den här onsdagen är inte skön nån stanns..

Har sovit dåligt inatt..

Haft ont i huvudet och drömt en massa skumma drömmar..


Hade en jätte dum dag igår..

Saker jag inte ALLS vill tänka på bara dök upp från ingenstanns..

Skit jobbigt..

Varför kom dom tankarna upp i huvudtaget för??


Hade en tid hos B idag..

Men jag orkar verkligen inte..

Så avbokade den..

Orkar inte sitta och prata om nått som inte kommer få mig att må bättre!


Hoppas på att dagen blir bättre snart..

Om inte så tänker jag nog åka hem och bara stänga av telefonen och bara vara..

Bara gråta och va hur ledsen som helst utan att behöva tänka på nån annan..

Utan att behöva förklara varför man är ledsen..


Hatar verkligen när jag mår så här..


Mycket jag tänkt på den senaste tiden nu..


Vart ska man börja???????

Av suzzie - 17 februari 2008 17:51

Jaha, då var man hemma igen då!

Har haft en jätte mysig lång helg!


I torsdags på alla hjärtans dag så åkte jag och älsklingen på kryssning bara vi två...(och självklart alla andra som var på båten =P)

Åt god buffé och gick på spa med massage behandlingar och badade jacuzzie utomhus i snöstorm =)

Oj så mysigt och skönt det var!!!!!!


Sen på fredagen när vi kommit i hamn så åkte vi hem för att hämta en fotölj och Buster..

Sen begav vi oss mot Västerås för att hälsa på Freddie´s stor syrra Fia, Petter och Philip!

Resan dit gick dock väääääldigt trögt..

Det blev ett jätte jobbigt väder vilket gjorde att man fick köra saktare..

Sen helt plötsligt tar det TVÄR STOPP!!!

Då är det värsta olyckan som hänt bara ett 50 tal meter framför oss..

Det kom ett flertal ambulanser..Ett par bärgningsbilar och brandkår och polisen..sen kom en helokopter också mitt uppe på allt ihop!!

Måste faktiskt säga att det var en obehaglig känsla att va så pass nära en sån stor olycka!!

För när helikoptern kom så visste jag att det verkligen var en stor olycka som hade hänt..

Då var man glad att man hade valt fel bilkö lite tidigare innan..

Ett par minuter snabbare och vi hade kunnat varit en del av olyckan!

*LÄSKIGT*

Men tack och lov är vi hela iaf och efter en timmes väntan så får vi åka vidare iaf..

Så 3 timmar senare så är vi äntligen framme! =)


Det blev lungt den kvällen..

Blev lite tacos till middag och sen blev det lite tv tittande..


På lördagen så vaknar man av att Buster hoppar på en..

Det är ingen skön väckning!

Men sen får man nybakade scones till frukost som söta Fia ställt sig och bakat!!

Så gott!!!!


Sen åkte vi och kollade när Philip spelade innebandy match..

Tyvärr så förlorade dom =(

Men han är så söt när han spelar =)


Efter matchen åkte vi och handlade lite god mat och lite dryck till kvällen..

Blev kött med klyftpopatis och bearnaisesås!


Lite senare kom Petters bror över med sin hund (som var stor som en häst)..

Haha..snacka om att Buster är liten..

Han hade kunnat äta upp Buster hur lätt som helst..

Men det gick bra iaf..

Buster busade på och retade upp honom ett par gånger..

Han är en riktig liten ret sticka och ska utmana ödet =p


Innan melodifestivalen så gick jag och Fia ner och bastade..

Hur skönt som helst..

Och vi glömde helt bort tiden av allt kacklande, men vi hann iaf precis till att det började iaf.. =)


Sen blev det lite drickande och mys och bara hade det allmänt trevligt!!

Var jätte mysigt att vi stannade kvar där en dag till..

Skulle ha åkt hem redan på lördagen på dan efter att Philip spelat match..

Men herre gud..

Supa och festa kan man faktiskt göra nästa helg =)

Kan va skönt med en lungt helg också ibland =)


Sen fick man ju nybakta scones till frukost idag igen..

Nu är man ju nästan bortskämd med det där och vill ha det varje morgon när man vaknat =P

Hon är så go Fia..


Men vi ses ju om drygt 1½ vecka igen =)

Då åker Freddie, hans föräldrar och jag upp till sälen med Fia, Petter och Phille ett par dagar..

Det ska bli mysigt..

Bada bastu och jacuzzi och prova åka skidor..

Haha..

Får väl se hur det går..

Jag får väl sitta i jacuzzin annars om inte annat =P

Men det gör inte mig nått.. hehe


Imorrn ska jag till tandläkarn..

Det tycker jag inte om ett dugg..

Ska laga en tand som gått av!

*SUCK*

Vad är det med mina tänder!!!????!!


Sen har jag inget särskillt planerat för tillfället..

Får helt enkelt se vad som dyker upp..

Nått skoj får man ju hoppas på iaf..


Nu ska jag gå och krypa ner i soffan en stund och titta lite tv..

Känner mig lite små seg endå..


Tack till älskling för en jätte mysig helg!!!! =)

PUSS


Av suzzie - 13 februari 2008 14:00

Klockan är 14.00 och jag har precis satt mig en stund för att vila..

Har diskat undan all disk och plockat bort det mesta av allt skräp som legat framme..


Har tvättstugan om en timme..

Så idag blir det en riktig städar dag..


Vaknade imorse av solen som lös i ansiktet på mig =)

Riktigt skönt måste jag säga..

Måste försöka komma ut en liten sväng i det fina vädret..


Får gå en liten sväng när jag lagt in all tvätt..

 Sen är det bara att fortsätta städa hemma..


Och så måste jag leta efter nått att ha på mig på kryssen imorrn..

Ska bli så MYSIGT!!!


Nä, nu ska jag fixa och dona vidare så man kanske slipper städa HELA dagen =)


Hej så länge!


---------------------------------------------------------------------------


Nu är jag tillbaka igen..


Har varit så duktig idag!!

Har tvättat..

Dammsugit..

Torkat golven..

Dammat..

Plockat bort allt skit som legat och skräpat..

Vikt undan allt och laggt där det ska va!

Diskat..


Nu vill jag bara få bort skiten från balkongen..

Den är fullproppad med kartonger!

Hoppas på att baby kan hjälpa mig att tömma den nån dag väldigt snart..


Efter det så kommer det bli såååån skillnad..

 Då kanske jag äntligen faktiskt kan börja fixa ordning här hemma =)


Vilket underbart väder det var idag!

Gjorde en definitivt på bättre humör =)


Nu ska jag gå och packa för imorrn och helgen..

Sen blir det att glo på tv..

Grey´s anatomy börjar igen ikväll ju =)


Ha ett par trevliga dagar..

För det ska jag ha!!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards