Alla inlägg under maj 2008

Av suzzie - 20 maj 2008 12:23

Nu är det 2 veckor kvar tills vi åker..

ÅÅÅÅHHHH vad jag längtar!!

Ska bli så fruktansvärt skönt!

Tiden, gå fort!!!!


Var och joggade lite imorrse när jag vaknat..

Oj va jobbigt det var..

Men nu jäklar måste det bli lite fason på mig..

Jag måste verkligen göra det här..

För jag har så dålig kondis..

Kan nästan slå vad om att en 70 åring har bättre kondis än mig..haha

Illa, illa!


Skulle åkt till syrran och köpt träningskläder..

Men hon är sjuk =(

Får ta och bli frisk till helgen snuttan!

Vi ska ju ha sushi kväll jue!


Och idag fyller Sandra år..

Grattis grattis gumman!!!

Hoppas du får en toppen dag!


Tycker ni är dåliga på att skriva nått..

Ser att det är några som besöker sidan iaf..

Kan väl skriva vem ni är??

Vill ju veta vem som läser =)


Nä, nu ska jag fixa lite lunch..


Puss och kram!

Av suzzie - 19 maj 2008 16:59

Då var det måndag igen..

En ny vecka..


Kommer inte ihåg när jag skrev här sist..

Innan helgen va?


I fredags blev det ju iaf lite festande..


Och lördagen blev sjukt lugn..

Verkade som alla var helt döda..

Satt hemma med killarna och kollade när Finland spöade oss i hockeyn =(

Buuuu..

Sen hände det inte så mycket mer..

Sjukt tråkig kväll..

Så blev i säng tidigt..


Igår blev det en städ dag..

Så nu är det fint här hemma igen =)

Så mycket mysigare nu =)


Idag var det upp tidigt och sen åka till läkarn..

Kändes skönt..

Pratade om en del grejer jag var lite orolig för och så..

Men det löste sig bra =)

Och nästa vecka ska jag tillbaka och få hjälp med ett par övningar som kan hjälpa..

Hoppas verkligen att det gör det också..

Skulle må sjukt mycket bättre då!


Sen åkte jag och baby och grillade =)

Mums..

Blev en hel del vitlök i tzatzikin jag gjorde känner jag nu så här efteråt..

Tur att vi båda kommer stinka iaf..haha


Annars vet jag inte vad som händer i veckan..

Får väl se..

Lär ju bli lugnt..

Tvätta måste vi göra iaf..


Sen till helgen så blir det myyyys..

Fredagen är inte planerad ännu, men det blir väl en liten drink och lite lugnt..

Men på lördag så kommer båda syrrorna!, mamma!, och ett par kompisar över..

Blir lite sushi kväll, singstar och gott att dricka..

Sen framåt dom senare timmarna får man väl se vart man hamnar =) hehe


Nä..

Ska gå och ta en varm dusch nu..

Fryser som satans..

Känns i hela kroppen..

Brrr..

Sen blir det ner och köpa lite salt lakris..

Sjukt sugen på det!


Puss Puss!


Älskar dig!


Av suzzie - 16 maj 2008 17:28

Hmmm..

Då var det fredag igen då..

Men har ingen aning om vad som händer i helgen..

Har inga som helst planer..


Nått brukar det väl alltid hända..

Går nog över till Johan en stund iaf..

Sen får jag se..

Är ju hockey ikväll..

Kanske sätter mig med grabbarna och hejar på Sverige lite..


Var ute en sväng med Freddie och Buster..

Höll på att DÖ..

Var ute och tog en snabb runda i spåret 2 varv..

Shit vad jag är otränad..

Har ingen som helst kondis..

Och det känns piss..


Blev så arg på mig själv..

Och besviken..

Hur kan jag ha gjort så här mot mig själv???

Jag är inte så här..


Men fan, nu jäklar ska det bli ändring på det..

Det bara måste bli det!

Det här är inte okej!!


Åååhhh..

Jag kan inte sluta tänka på lilla sötnosen..

Vill ha en till liten vovve..

Vill få en lilla syster till Buster..

Och jag har hittat den perfecta lilla tösen..

Hon är såååå söt..

Fan att man är så jävla fattig!!

Nästan så man skiter i Spanien resan och köper henne istället =P


Nä, men jag är sjukt sugen iaf..

Men det får väl bli senare..


Ska gå och fixa nått att äta nu..

Keso kan jag inte leva på under en dag!


Trevlig helg!

Av suzzie - 14 maj 2008 18:58

Blääää för regnet!!

Och kylan..


Jag brukar inte ha nått emot regnet på sommaren..

Då kan det va skönt med lite regn som rensar luften och så..

Men nu på våren..Nej tack!

Nu är det inte tillräckligt varmt för att det endå ska va skönt..


Men det är ju faktiskt bara maj..

Man blev så bortskämd av värmen som var förra veckan..

Så det är lätt att glömma vilken årstid det är..


Jag tycker solen kan komma fram nu i 3 veckor fram över..

Sen kan regnet komma =P hehe

Då åker vi till Spanien..

Sen till midsommar kan solen komma och skina för fullt igen =D


Längtar så himla mycket..

Tur att veckorna går snabbt!!!


Idag har vi varit och storhandlat..

Så nu har man mat hemma igen =)


Ska nog gå och äta en liten bit rabbarberpaj som vi gjorde igår..

Mums mums!! =P


Pöss

Av suzzie - 12 maj 2008 23:55

Idag har det varit segt!

Kände inte för att gå ut så mycket idag..

Varit så himla kallt..brr


Har städat idag istället..

Satt upp nya gardiner och så =)

Blev riktigt fint =)

Egentligen ska ju dom hänga hemma i mitt vardagsrum..

Men jag är ju aldrig där..

Dessutom så har jag inga gardinstänger iaf =P


Inte hänt så mycket idag..

Ska strax gå och försöka sova..


Ville bara skriva lite..

Men det blev inte så mycket idag..


God natt!

Av suzzie - 11 maj 2008 20:58

Nu är man hemma igen..

Alltid ganska skönt att komma hem när man varit borta..


Har varit ute på Värmdö hos Linda och Barragan..

Åkte dit i lördags på sena förmiddagen..

Blev lite solning på dagen i det underbara vädret..

Senare på kvällen så grillade vi!

Mums så gott det var..!!

Sen satt vi ute till halv tolv..

Helt undebart att kunna sitta ute till så sent på natten utan att frysa!


Sen gick vi in och spelade lite buzz..

Var ett kul spel..

Men ganska svårt..

Inte så lätta frågor..

Förlorade alla omgångar..=(

Buhu..Men men, det var kul.. =)


Var tänkt att vi skulle åkt hem på kvällen redan..

Men vi blev ju kvar över natten iaf..

Var lika bra..

Hade så mysigt där=)


Så idag när vi vakna gick vi ut och käka frukost på tomten =)

Sen drog vi på oss badkläderna och gick till stranden 10 min bort..=)

Var bara att ligga och försöka pressa..

Haha..men lilla jag har ju inget pigment så det hände ju inte särskillt mycket på mig..trotts sololjan och allt..

Efter 1 timmes solande så blev det för varmt för mig så jag tog årets första dopp=)

Även om det var lite kallt så var det sååå skönt!!!

Och Buster badade och tog sina första simtag idag också =)

Kommer bli mycket badande i sommar =)


På vägen tillbaka så stannade vi till vid en liten husvagn och köpte thaimat =) haha..

Inte direkt nått man ser varje dag..

Men hur gott som helst var det!!!


Efter maten så var det dags att bege sig hemmåt igen..

Var tvungen att åka förbi mig en sväng och hämta lite saker..

Har lite pappers jobb att göra..


Sen blev det ner till svärföräldrarna..

Tvätta bilen och äta middag =)

Man njuter för fullo sånna här dagar =)


Och nu sitter man här i soffan och är ganska slut..

Buster ligger vid mina fötter och sover nästan redan nu..

Han har nog också haft en bra helg =)


Nu ska jag glo lite på tv..


Puss!


Älskar dig min älskling!!!

Av suzzie - 9 maj 2008 20:01

Har suttit och tänkt att jag ska hoppa in i en dusch och göra mig iordning ganska länge nu..

Men jag kommer inte upp ur soffan..

Är sjukt seg nu..


Va nere hos Göran en stud och solade lite..

Varmt!

Skönt just då, men tror jag fick lite solsting..


Försöker dricka så mycket jag kan..

Fått sån huvudverk..


Får se vad som händer ikväll..

Just nu känns det emr som om jag ska ta en lugn hemma kväll..

Men det vet man ju aldrig..

Jag vaknar ju alltid till till kvällen..=)


Ett litet kollage på lite underbara stunder..

Av suzzie - 9 maj 2008 11:22

Nu sitter man här igen..

Försöker skriva nått litet varje dag..

Men inte lika lätt alltid..

Finns inte alltid så mycket att skriva om..

Ibland händer det inte så mycket..hehe


Sitter och väntar på att tvätten ska va klar så man kan slänga in den på tork!

Blev båda tvättstugorna idag också..

Skulle behöva tvätta en maskin till men den skiter jag i idag och tar nästa vecka istället!!!


Vill kunna va ute i stället i det fina vädret..

Ska ner till Göran senare och sola lite..

Kanske ta ett dopp i poolen för första gången i år??

Får se..


Ikväll vet jag inte vad som händer faktiskt..

Har inga planer för kvällen iaf..

Så man får väl se vad kvällen har att erbjuda senare..


Imorrn blir det iaf grillning hos Linda och Barragan..

Ska bli mys..

Och jag hoppas att väder gudarna är snälla imorrn med..

Men enligt väder experterna ska dom va det iaf..


Nä dags att kila ner och titta till tvätten..


puss

Ovido - Quiz & Flashcards